Miehän oon nyt tuotteliaalla päällä; kaks kirjoitusta viikon sisään... =P Olen seikkaillut noilla leoimmeisten nettisivuilla ja ihmetellyt suuresti, että on minun elämä ilmeisesti aika tylsää, kun ei minulla ole noin paljoa ja noin usein kirjuuteltavaa kuin heillä... No johtuupi mahtollisesti siitä pikku seikasta, että aika usealla on joko useampi leo (ja mie vaan täällä vaavituskissani pyörin...=() tai sitten lapsia, tai muuten vaan harrastelevat koiriensa kanssa enemmän. Mie en oo näyttelyissä juossu kuin sen yhden ainokaisen kerran viime kesänä, Röllykkä on mun ainokainen koiruus, lapsia en omista (enkä luultavasti tuu koskaan omistamaankaan) enkä edes sitä omaa isäntää. Eli lyhyesti sanottuna mie oon tylsä immeinen. Nyt onnia ahistaa ku tuon tajusin... =(

Mutta mie yritän parantaa tapojani. Olen aloittanut Ijäksen Maijan (www.gopplos.com) neuvojen mukaisesti VEPE:n kuivaharjoittelun esiasteen. Eli yritän saada tuollöe ipanalle menemään kaaliin, että paikallaan istuminen ei tarkoita sitä, että kun minä komennan tämän minun ADHD-lapsukaiseni istumaan ja pysymään paikalla, se todellakin tarkoittaa sitä, että silloin ISTUTAAN (EI nuolla palleja, EI heittäydytä maahan ihastelemaan ohi kulkevia muurahaisia ja erityisesti: EI aleta piehtaroimaan) PAIKOILLAAN (EI mennä haistelemaan lähintä ruohotupsua EIKÄ Nalan takapuolta - joka viehättävästi vierestä viipottaa-, EI juosta välillä merkkaamaan lähellä vienosti tuulessa heiluvaa puuta ja sitten äkkiä takaisin istumaan)... Ja LUOKSETULO tarkoittaa sitä, että laukataan/juostaan/hölkätään (EI kävellä kierrellen ja kaarrellen puulta toiselle, kunnes törmätään vahingossa emännän jalkoihin) emännän luo (EI pyyhälletä pää kolmantena jalkana emännän jalkojen ohi Nalan tai takana olevan puun luo, EI törmätä niihin emännän jalkoihin täydellä vauhdilla ja erityisesti EI lähdetä uimaan sen järvessä havaitun sorsan luo)...

Tunnustan: minulla oli laiskuusongelma Röllin kasvaessa. Tottis jäi hieman vähemmälle harjoitukselle, kun kaveri on ollut ihan oikeasti niin hirmuisen helppo tapaus. Siis perusteet (istu, maahan, seis, tänne jne.) on kaverilla hallussa, mutta se "hienostuneempi" tottelevaisuus (eli se et toimitaan heti ja just niinku pitää eikä periaatteella: "odota pikku hetki, kunhan mie teen ensin tän oman jutun loppuun, niin mie tuun sitten" viiveellä) on hieman hakusessa... No onhan tuo jo korkea aikakin *nolo* =(

Juu ja päätin mie muuten Teidän immeisten rohkaisemana ilmoittaa Rölliä joihinkin näyttelyihin (ainaski Juvalle, Kangasniemen näytttelyn ilmosta myöhästyttiin). Jos se kerran on sitten niin komia ukko, niin kai sitä pitäs käydä jollekin tuomarille näyttämässä ja kysymässä miltä se oikein näyttää =)

No kai se on vaan yritettävä takoa kaverin päähän (jossa ei ilmeisesti ainakaan hirveesti ruuhkaa niiden neljän herneen kesken ole) hieman jotain.

Mie raportoin taas, kunhan jotain uutta ilmenee (tai kun päässä ei enää ole yhtään hiusta, vaan olen repinyt ne kaikki jo irti) =)

Pippana & ADHD

P.S. Muistutus uusille leon omistajille (jos tänne joku sellainen eksyy): ÄLÄ ULKOILUTA KOIRAASI VAPAANA JÄRVEN (JA ETENKÄÄN SORSIA TÄYNNÄ OLEVAN JÄRVEN) OLLESSA 500 m LÄHEISYYDESSÄ, ELLET HALUA PUSUJA LIKOMÄRÄLTÄ KOIRALTA SEN TULTUA TAKAISIN KIELLETYLTÄ UINTIREISSULTAAN. LEO EI VOI JÄTTÄÄ VÄLIIN TILAISUUTTA LOIKKIA JÄRVEEN, VAIKKA HUUTAISIT SITÄ KITARISAT KIHARALLA ERILAISIA VALIKOITUJA ÄRRÄPÄITÄ PÄÄSTELLEN. Itse sain siitä tänään taas muistutuksen... Märän sellaisen... vaikkakin hyvin iloisen ja lämpimän....